duminică, 10 noiembrie 2013

Dulceata de ardei iute

Cu multumiri doamnei Gabriela Jalba!




Dulceata de ardei iute




In famlia mea, vedeta acestei toamne este incontestabil Dulceata de ardei iute.
Ardei iute, zahar si otet. 




Ingrediente simple si putine, fara consErvanti, dar puse cap la cap cu multa rabdare si mai ales cu asigurarea de viata facuta inainte de inceperea operatiunii :)
Spuneam: rabdare - necesara la curatirea bucata cu bucata a ardeilor de seminte si codite. O operatiune destul de "picanta". Buzele se botoxeaza singure, narile inrosite scot flacari, cu noroc stinse de lacrimile tasnite de la etajul superior al fetei, respectiv din ochi.
Doar lacrimile sunt exagerate, dar trebuia sa-mi duc imaginatia pana la sfarsit, nu? :)
Obligatoriu folositi manusi in operatiile de curatare si taiere a ardeilor!!!

Spuneam: asigurare de viata - ei bine da! Aerul devine irespirabil. Daca am exagerat cu lacrimile, cu respiratia nu exagerez. Ca si sfat, folositi spatii deschise. E mai sanatos!:)
Din  otet si  zahar se leaga un sirop in care adaugam ardeii.
Eu am inceput in a-i pregati taiati felii, verzi si rosii la un loc (asta era anul trecut), apoi tocati in robot, mai apoi doar rosii ca doar avem nevoie si de o culoare irezistibila. E loc ca vointa fiecaruia sa se regaseasca in borcanul de dulceata. A mea ramane finala cea de azi. Sunt foarte multumita de rezultat si nu doar eu. 

 Anul asta n-a pomenit nimeni, din familie evident,  de ardei iute in otet. Se intelege de ce! :) Dar un borcan tot va rasari in camara ca doar la nelipsita ciorba de burta din preajma Craciunului (de cativa ani acum), nu poate lipsi taman ardeiul iute. E ca si cum nu ar avea smantana.

In concluzie, dulceata de ardei iute, ideala pentru fripturi, branzeturi, si in combinatie cu absolut orice va satisface papilele gustative.

                                                                     Pofta buna!!!

3 comentarii:

Mihaela spunea...

Felicitari !!!! Arata absolut demential, iar de gust ...ce sa mai vorbim !!! Noi suntem dependenti!

Anonim spunea...

E grozava aceasta dulceata! Eu am folosit-o langa carne gatita la gratar si este extrem de gustoasa.
Felicitari!!!

Camelia Sabo spunea...

Feliciarii este o delicatese,de cand am primit borcanasul de dulceata fiului meu ii trebuie aproape zilnic sa ii fac gratar ,el ne fiind un prea mare mancator de carne,felicitari inca o data!!!!