duminică, 19 ianuarie 2014

Branza topita facuta acasa





Salutare tuturor
Azi... branza topita de casa. Cui nu-i place branza topita? 
Oriunde te intorci, toata lumea se da cu parerea ca e "sintetica", ca n-a vazut laptele niciodata etc. Am si primit diverse mail-uri care prezentau compozitia lactatelor in general si probabil multi dintre voi au primit. Mail-ul a ajuns un fel de telefon fara fir (asa numeam noi pe vremuri circulatia noutatilor :) va mai aduceti aminte?), asa ca sunt convinsa ca in mare parte ati primit si voi genul acesta de informatii. 
Un lucru e cert! Nu-mi cumpar branza topita si icre din comert. Am eu asa un fix cu cele doua produse.... margarina nu mai intra in discutie.
Revenim...
Am cumparat  branza de vaci. N-as putea sa va spun daca e grasa sau slaba, deoarece eu am cerut grasa si mi s-a dat cu 3%  grasime, iar pe eticheta am avut branza de vaci degresata 0.1%. Doar acasa am vazut, dar oricum, tind sa cred ca e branza de 3%.
Am pus-o la stors. E important sa fie bine stoarsa de zer, altfel riscul e sa se branzeasca. 



Dupa ce s-a stors, am pus bicarbonat de sodiu si sare. Le-am amestecat in branza si am lasat-o de aseara si pana azi la 2 la rece in frigider. Nu ca ar trebui atat de mult, dar eu nu mi-am mai gasit timp pentru ea aseara.



Cert e ca, cu cat e lasata mai mult, cu atat se leaga mai bine.
Am luat o cratita de ceramica, si la focul cel mai mic posibil am topit unt. N-am cantarit cantitatea pentru ca nu trebuie sa fie la fix.


Am precizat ca e ceramica, nu pentru ca e in trend, ci pentru ca n-am facut-o pe bain-marie si a iesit exact ce trebuia sa iasa. Deci, se poate! Cu mentiunea ca vasul trebuie sa fie de calitate superioara. daca e subtire, atunci mai bine pe bain-marie.
S-a topit untul si am adaugat branza de vaci



Am mestecat continuu, pana ce a devenit cremoasa si lucioasa. Nu a fost cazul sa devina fierbinte. Nu trebuie fiarta. 




E aerata ca am amestecat-o in continuu, dar bulele dispar pe masura ce se odihneste crema de branza.
Am taiat si un ardei rosu, marunt si am macinat piper. A fost piper verde ca sa fie mai deschis la culoare. Daca era alb era si mai bine. 



Bineinteles ca ardeiul a fost optiunea mea de azi, dar poate o vreti cu verdeata, sau poate cu sunca. 
Iat-o cat e de frumoasa. Si fina! Se intareste pe masura ce se raceste.



Chiar merita sa o faceti acasa. Ca si timp de pregatire azi, mi-a luat 30 de minute. Stiti ce mancati si ce dati copiilor. 



                                                                       Pofta buna!









3 comentarii:

iulia spunea...

copii mei au mancat-o goala, cu lingurita :)))) a iesit perfecta.
trebuie sa mai fac ca nu scap.
multumesc tare mult si felicitari pt blog. e frumos.

Ana Maria spunea...

Am facut si eu branza topita in trecut, dar mereu mi-a iesit putin iute, desi nu puneam nici un condiment in ea. Ma gandeam ca este de la bicarbonat.
Tie cum ti-a iesit la gust? De aratat, arata foarte bine, felicitari!

Sanatate Traditie spunea...

Multumesc, Ana Maria!
Am facut-o de multe ori si niciodata nu mi-a iesit iute... nu-mi dau seama de la ce ar putea fi asa ....iar la gust, fara falsa modestie e ca cea din comert. Daca totusi o mai incerci o data, spune-mi cum ti-a iesit...:)