duminică, 12 ianuarie 2014

Tarta cu morcovi



Salutare tuturor,
Azi, o tarta cu morcovi exeptionala! 
Cu multumiri, prietenei mele, Mihaela!

Asadar,
O tarta foarte simplu de facut, extrem de buna, reteta pe care nu intentionez s-o uit in sertar...Se face rapid, ingrediente putine, e fina si are un gust senzatie. Nu-mi ramane de aici inainte decat s-o incerc cu toate variantele de fructe posibile, in functie de sezon. Pentru cea de azi, as fi putut pune kiwi sau orice alt fruct citric, dar, pe cand m-am trezit eu, smantana dulce era deja pe afine :)
Am folosit 2 oua pe care le-am batut cu 7 linguri de zahar.


Cand s-au transformat in spuma, am adaugat: 60 gr unt topit, 3 linguri de ulei, 200 gr morcovi razaliti pe razatoarea mica, 1 praf de copt, 160 gr faina si o lingurita de scortisoara.
Am asezat totul in tava si le-am pus la cuptor.


 45 de minute la 160 grade.


 Am lasat blatul la racit si am pregatit crema.
Ingredientele de mai jos: 1 cutie de mascarpone (200-250 grame), o cutie 100 gr crema Philadelphia, 50 gr de unt, 90 gr zahar marunt sau pudra, sau tos si semintele dintr-o juma' de pastaie de vanilie.


Le-am zapacit pe toate la un loc cu mixerul pret de cateva minute, pana nu s-a mai simtit zaharul si am intins crema peste tarta.




Bineinteles ca n-am irosit pastaia de vanilie pagubita de seminte. Si-a gasit locul langa suratele ei, intr-o sticluta in care am pus alcool, pentru macerare. E esenta de vanilie facuta in casa.


Tarta poate fi "impanata" cu orice fruct sau topping, de ce nu?! Sau simpla. Eu am ales azi afinele.
Din siropul de pe afine am facut o reductie in care am pus o lingurita de smantana dulce pentru gatit.
A iesit un sos cremos in ton cu stratul de crema fina de pe tarta.







                                                                             Pofta buna!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Este delicioasa!!!Mai asteptam si altele la fel de gustoase si aspectuoase.

didi spunea...

Intr-adevar a fost delicioasa. Aroma de scortisoara se potriveste perfect cu morcovii, tarta fiind minunata.