vineri, 26 decembrie 2014

Cornulete cu cas




Prefer aceste cornulete covrigeilor din singurul motiv ca se fac mult mai repede. Sunt si foarte gustoase e drept.....ideale langa bere, langa orice altceva..sau langa nimic! :) Nu lipsesc la nici o sarbatoare. Ideale cand plecati in concediu, de "rontzait" la drum.

Asadar...
500 grame faina amestecate cu 200 grame margarina sau 180 grame untura de porc. Eu pun 100 grame margarina si 80 grame untura de porc. 



Se amesteca aceste ingrediente si se faramiteaza marunt viitorul aluat.
O jumatate de cub de drojdie proaspata, sau 25 grame. Am dizolvat-o inainte sa ma apuc de aluat in putin lapte caldut. 
Am adaugat drojdia, 2 galbenusuri, un varf de lingurita de zahar, 200 grame telemea razalita, 2 linguri de branza burduf (eu am pus branza de casa facuta din cas proaspat framantat cu putina sare) si doua linguri de smantana. 



Intr-o cana cu putin lapte caldut am dizolvat 1 lingura de sare. Va sfatuiesc sa dizolvati sarea inainte de a o pune in coca. Nu ramane nici intreaga, plus ca nu trebuie sa va rupeti mainile pe un aluat ce nu necesita framantat excesiv, doar ca sa se dizolve sarea.   
Cam atat. Am framantat aluatul exact cat sa se incorporeze uniform toate ingredientele dupa care l-am impartit in 15 parti egale. Acuma, in functie de cat de mari sau mici va plac cornuletele le puteti imparti in mai multe sau mai putine. Reteta pe care o am eu e impartita in 10. Eu am facut-o in 15. 
Fiecare biluta de aluat obtinuta se intinde in forma de cerc cu un sucitor iar apoi se imparte in 8 "triunghiuri" care devin viitoarele cornulete. :) 



Se ruleaza, se dau prin ou batut cu sare si cas razalit. iar apoi la cuptor 45 minute la 160 grade.



In functie de marimea pe care ati ales-o pot sta la cuptor mai mult sau mai putin. Ideea e sa se rumeneasca placut ochiului...:)



                                                                     Pofta buna!!!


Un comentariu:

mirela spunea...

delicioase!